Sivut

maanantai 12. marraskuuta 2007

Pipolle kaveri

Minä kun en tykkää kerätä jämälankoja, piti heti aloittaa uusi pipo edellisen loppulangoista. Vanhin poika halusi sen. Poijalla on jo ennestään pari kotikutoista pipoa, mutta hyvä vaan, jos äidin tekemä kelpaa. ;o)
Poika oli koulussa, kun pipo valmistui, joten juniori poseeraa taas tässä:


Sininen ja beige ovat Smartia ja tummanvihreä jotain vanhaa Novitan Superwashia (saman paksuisia lankoja muuten). Beige onneksi loppui, sinistä jäi vielä ikävä nysä jäljelle. Langanmenekki kokonaiset 55g.

Sorruin tilaamaan Ketunpää-Tuotteesta sukkalankapaketin (ynnä muuta pientä kivaa). Poikiani ajattelin, ja tilasin sinikirjavan paketin tällä kertaa.

Pitäisikin käydä läpi lankavarastoa. Tai siis hipelöin ja silittelenhän minä lankojani harva se päivä, mutta ihan laskemalla laskea.
Osallistuin helmikuussa Lankahamsterikisaan, ja sain mielestäni kulutettua lankoja pois ihan kiitettävästi. Nyt lankaa näyttää kertyneen nurkkiin enemmän kuin koskaan. Olen tunkenut kerät tiukemmin ja tiukemmin muovilaatikoihin, ettei kukaan huomaisi niiden lisääntyvän.. Tai ei minulla lankaa ole kuin _korkeintaan_ 15 kiloa!
Mutta pidän itseäni nuukana ihmisenä, joka EI tuhlaa. Ja lisäksi minulla EI ole varastotilaa millekään muullekaan, niin miksi lankaa pitää olla säilöttynä pahan päivän varalle..

1 kommentti:

Marika kirjoitti...

Sama juttu, nuuka muka olen myös mutta silti ompeluhuone pullistelee lankoja ja muita käsityötarvikkeita....
Kivan pipon poika sai !